بازار جهانی دارو در میانه ی راه رشد قرار دارد. در حلی که در کشورهای توسعه یافته رشد بازار کاهش پیدا کرده است، ظهور بازار های نوظهور در دهه ی اینده بطور گسترده ای مورد توجه قرار گرفته است. بازار دارویی هند در کنار بازار چین، برزیل و روسیه میتواند پیشگام توسعه در این بازار باشد.

بازار دارویی هند دارای ویژگی هایی هست که آن را منحصر بفرد میکند.

1.                تسلط داروهای ژنریک بر بازار دارویی هند. 70 تا 80 درصد بازار دارویی هند را این گونه از داروها در اختیار گرفته اند.

2.                تولید کنندگان داخلی توانسته اند با تدوین و تقویت توانایی ها و نوآوری های متنوع موقعیت خود را تقویت کنند.

3.                سطح قیمت در این کشور پایین میباشد رقابت شدیدی را بوجود آورده است. هند در حالی دهمین بازار بزرگ دارویی به لحاظ ازرش میباشد که به لحاظ حجم سومین بازار بزرگ میباشد.

تمام این ویژگی ها فرصت ها و تهدیدهای خاص خود را بوجود می آورد.

در سال 2007 پیش بینی بازار دارویی هند در سال 2015انجام شد که مقایسه­ میزان این پیش بینی و میزان واقعی در سال 2009 در شکل زیر آمده است.

india pharma market in 2020


طبق انالیز صورت گرفته بازار دارویی هند در  صورت پایا بودن روند میتواند به 55 میلیارد دلار در سال 2020 برسد و در صورت وجود یک جهش این عدد میتواند به 70 میلیارد برسد و این عدد میتواند به 35 میلیارد دلار در سال نیز برسد. این رقم با تمام کشور های توسعه یافته به غیر از آمریکا، ژاپن و چین قابل مقایسه است.


متن کامل این گزارش که توسط موسسه ی Mckinsey منتشر شده است در لینک زیر قابل دریافت است.

http://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey%20offices/india/pdfs/

india_pharma_2020_propelling_access_and_acceptance.as